СХВАЛЕНО

педагогічною радою

Великояблуньківського ліцею

Маневицької селищної ради

Волинської області

Протокол № 2 від 31.08.2021

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор

Великояблуньківського ліцею

Маневицької селищної ради

Волинської області

__________Аліна ПАРФЕНЮК

31.08.2021

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

1.Загальні положення

Згідно зі ст.53 «Права та обов`язки здобувачів освіти» закону України Про освіту

здобувачі освіти мають право на:

-якісні освітні послуги;

-справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

-відзначення успіхів у своїй діяльності;

-свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

-повагу людської гідності.

Здобувачі освіти зобов’язані:

-виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

-відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України, міського управління освіти, адміністрації закладу.

2.Загальні правила поведінки здобувачів освіти у закладі освіти

Правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти (далі Правила) базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України, відповідних рішеннях органів місцевого самоврядування та Статуті закладу.

2.1.Здобувачі освіти приходять до закладу за 10-15 хвилин до початку занять, чисті і охайні. При вході у заклад освіти дотримуються правил ввічливості, займають свої робочі місця та готуються до уроків згідно з розкладом занять.

2.2.Здобувачі освіти зобов’язані мати необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник а також виконані домашні завдання з предметів згідно з розкладом уроків.

2.3.Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

2.4.Забороняється приносити на територію закладу освіти та проносити до її приміщень з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети та речовини; спиртні й слабоалкогольні напої чи енергетики, цигарки, наркотичні та інші психотропні речовини й отрути, газові балончики тощо.

2.6.Не дозволяється йти із закладу освіти під час освітнього процесу без дозволу директора або його заступників, з обов’язковим повідомленням класним керівником батьків дитини.

2.6.Пропуск занять з поважної причини має бути підкріплений письмовим документом:

-у разі оздоровлення або сімейних обставин подається заява на ім`я директора від батьків (або осіб, які їх заміняють);

-виїзд на змагання, участь у міських конкурсах, фестивалях чи учнівських форумах підтверджується довідкою відповідної організації (ДЮСШ, ЦТДЮ, мистецькі освітні заклади тощо) із зазначенням причини та терміну відсутності.

2.7.Здобувачі освіти повинні дбайливо ставитися до майна та обладнання закладу освіти.

2.8.У разі навмисного спричинення збитку майну, батьки дітей, які його заподіяли, несуть матеріальну відповідальність.

2.9.Забороняється брати без дозволу чужі речі. До здобувачів освіти, які привласнили чужі речі можуть бути застосовані дисциплінарні стягнення (постановка на внутрішньошкільний облік, виклик разом з батьками на засідання Ради профілактики правопорушень).

2.10.Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, повинні передати їх черговому адміністратору або черговому вчителю.

3.Правила поведінки під час освітнього процесу

3.1.При вході педагога в клас здобувачі освіти встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять, окрім випадків, пов`язаних зі специфікою освітнього процесу.

3.2.Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.У випадку вимушеного запізнення на урок потрібно зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.

3.3.Забороняється виходити з класу під час уроку без дозволу вчителя.

3.4.Здобувачі освіти повинні щодня вести запис домашніх завдань у щоденник і надавати його на вимогу вчителя без будь-яких заперечень.

3.5.Здобувачі освіти зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків,так і після їх закінчення.

3.6.Впродовж уроку забороняється:

-відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, що не передбачені планом проведення заняття;

-підводитися та переміщуватися по кабінету без дозволу учителя;

-вживати їжу та напої, жувати гумку;

-користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами, якщо це не передбачено вчителем для виконання освітньої мети.

3.7.Закінчення уроку відбувається за відповідного рішення учителя.

3.8.Здобувачі освіти зобов`язані бути присутніми на усіх позаурочних освітніх заходах, передбачених планом організації освітньої діяльності класного керівника.

3.9. У ході позаурочних освітніх заходів забороняється користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами без відповідного розпорядження класного керівника.

3.11.У разі проведення заходу поза межами закладу освіти, здобувачі освіти зобов`язані пройти цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності і дотримуватися визначених правил. Починаючи з 9-го класу, обізнаність з правилами безпеки діти підтверджують особистим підписом.

4.Правила поведінки на перервах і після закінчення занять.

4.1.Час перерви – особистий час кожного здобувача освітии. Він може використовувати його на власний розсуд, проте, не порушуючи права інших.

4.2.Під час перерви здобувачі освіти можуть вільно переміщатися по закладі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися згідно з правилами безпеки життєдіяльності.

4.3.Під час перерви здобувачі освіти зобов’язані:

-підкорятися вимогам чергових учнів та вчителів;

-рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;

-на прохання вчителя допомагати готувати клас до наступного уроку.

4.4.Під час перерв здобувачам освіти забороняється:

-бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, грати в рухливі ігри поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

-штовхати один одного, кидатися будь-якими предметами;

-сидіти на підвіконнях, виглядати у відкриті вікна;

-виходити під час перерви за межі території закладу.

4.5.Після закінчення занять здобувачі освіти повинні одягнути верхній одяг і залишити приміщення закладу освіти, дотримуючись правил безпечної поведінки. Здобувачі освіти не мають права знаходитися в приміщенні закладу після закінчення освітнього процесу без дозволу працівників закладу освіти.

5.Правила дотримання міжособистісних стосунків

5.1.Здобувачі освіти мають право:

-на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації забудь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

-отримання соціальних і психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

5.2.Здобувачі освіти мають бути ввічливими у спілкуванні з педагогами та працівниками закладу,батьками інших дітей, з іншими здобувачами освіти.

5.3.Здобувачі освіти закладу проявляють повагу до старших, піклуються про молодших. Учасники освітнього процесу звертаються один до одного шанобливо. Здобувачі освіти вітаються першими та поступаються дорогою дорослим, старші діти – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

5.4.Здобувачі освіти мають право в коректній формі відстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

5.5.Категорично забороняється вживання лайливих виразів і непристойних жестів.

5.6.Будь-який психологічний тиск (залякування, знущання, цькування, висміювання та приниження), застосування фізичної сили у стосунках з іншими учасниками освітнього процесу є неприпустимими формами поведінки.

5.7.Здобувачі освіти зобов`язані:

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали до стовірну інформацію від інших осіб.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

1.Загальні положення

Згідно зі ст.53 «Права та обов`язки здобувачів освіти» закону України Про освіту

здобувачі освіти мають право на:

-якісні освітні послуги;

-справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

-відзначення успіхів у своїй діяльності;

-свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

-безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

-повагу людської гідності.

Здобувачі освіти зобов’язані:

-виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

-відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України, міського управління освіти, адміністрації закладу.

2.Загальні правила поведінки здобувачів освіти у закладі освіти

Правила поведінки здобувачів освіти в закладі освіти (далі Правила) базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України, відповідних рішеннях органів місцевого самоврядування та Статуті закладу.

2.1.Здобувачі освіти приходять до закладу за 10-15 хвилин до початку занять, чисті і охайні. При вході у заклад освіти дотримуються правил ввічливості, займають свої робочі місця та готуються до уроків згідно з розкладом занять.

2.2.Здобувачі освіти зобов’язані мати необхідні навчальні приладдя, книги, зошити, щоденник а також виконані домашні завдання з предметів згідно з розкладом уроків.

2.3.Забороняється перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.

2.4.Забороняється приносити на територію закладу освіти та проносити до її приміщень з будь-якою метою і використовувати будь-яким способом зброю, вибухові або вогненебезпечні предмети та речовини; спиртні й слабоалкогольні напої чи енергетики, цигарки, наркотичні та інші психотропні речовини й отрути, газові балончики тощо.

2.6.Не дозволяється йти із закладу освіти під час освітнього процесу без дозволу директора або його заступників, з обов’язковим повідомленням класним керівником батьків дитини.

2.6.Пропуск занять з поважної причини має бути підкріплений письмовим документом:

-у разі оздоровлення або сімейних обставин подається заява на ім`я директора від батьків (або осіб, які їх заміняють);

-виїзд на змагання, участь у міських конкурсах, фестивалях чи учнівських форумах підтверджується довідкою відповідної організації (ДЮСШ, ЦТДЮ, мистецькі освітні заклади тощо) із зазначенням причини та терміну відсутності.

2.7.Здобувачі освіти повинні дбайливо ставитися до майна та обладнання закладу освіти.

2.8.У разі навмисного спричинення збитку майну, батьки дітей, які його заподіяли, несуть матеріальну відповідальність.

2.9.Забороняється брати без дозволу чужі речі. До здобувачів освіти, які привласнили чужі речі можуть бути застосовані дисциплінарні стягнення (постановка на внутрішньошкільний облік, виклик разом з батьками на засідання Ради профілактики правопорушень).

2.10.Здобувачі освіти, які знайшли втрачені або забуті, на їх думку, речі, повинні передати їх черговому адміністратору або черговому вчителю.

3.Правила поведінки під час освітнього процесу

3.1.При вході педагога в клас здобувачі освіти встають на знак вітання, сідають після того, як учитель відповість на вітання і дозволить сісти. Так само вітають будь-якого дорослого, що увійшов до класу під час занять, окрім випадків, пов`язаних зі специфікою освітнього процесу.

3.2.Заборонено запізнюватися на уроки без поважних причин.У випадку вимушеного запізнення на урок потрібно зайти, привітатися з вчителем, вибачитися за спізнення і попросити дозволу сісти на місце.

3.3.Забороняється виходити з класу під час уроку без дозволу вчителя.

3.4.Здобувачі освіти повинні щодня вести запис домашніх завдань у щоденник і надавати його на вимогу вчителя без будь-яких заперечень.

3.5.Здобувачі освіти зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків,так і після їх закінчення.

3.6.Впродовж уроку забороняється:

-відволікатися самому і відволікати інших сторонніми розмовами, іграми та іншими справами, що не передбачені планом проведення заняття;

-підводитися та переміщуватися по кабінету без дозволу учителя;

-вживати їжу та напої, жувати гумку;

-користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами, якщо це не передбачено вчителем для виконання освітньої мети.

3.7.Закінчення уроку відбувається за відповідного рішення учителя.

3.8.Здобувачі освіти зобов`язані бути присутніми на усіх позаурочних освітніх заходах, передбачених планом організації освітньої діяльності класного керівника.

3.9. У ході позаурочних освітніх заходів забороняється користуватися мобільними телефонами та іншими гаджетами без відповідного розпорядження класного керівника.

3.11.У разі проведення заходу поза межами закладу освіти, здобувачі освіти зобов`язані пройти цільовий інструктаж з безпеки життєдіяльності і дотримуватися визначених правил. Починаючи з 9-го класу, обізнаність з правилами безпеки діти підтверджують особистим підписом.

4.Правила поведінки на перервах і після закінчення занять.

4.1.Час перерви – особистий час кожного здобувача освітии. Він може використовувати його на власний розсуд, проте, не порушуючи права інших.

4.2.Під час перерви здобувачі освіти можуть вільно переміщатися по закладі, окрім тих місць, де їм заборонено знаходитися згідно з правилами безпеки життєдіяльності.

4.3.Під час перерви здобувачі освіти зобов’язані:

-підкорятися вимогам чергових учнів та вчителів;

-рухаючись коридорами, сходами, триматися правої сторони;

-на прохання вчителя допомагати готувати клас до наступного уроку.

4.4.Під час перерв здобувачам освіти забороняється:

-бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях, кататися на перилах, грати в рухливі ігри поблизу вікон і в інших місцях, не пристосованих для ігор;

-штовхати один одного, кидатися будь-якими предметами;

-сидіти на підвіконнях, виглядати у відкриті вікна;

-виходити під час перерви за межі території закладу.

4.5.Після закінчення занять здобувачі освіти повинні одягнути верхній одяг і залишити приміщення закладу освіти, дотримуючись правил безпечної поведінки. Здобувачі освіти не мають права знаходитися в приміщенні закладу після закінчення освітнього процесу без дозволу працівників закладу освіти.

5.Правила дотримання міжособистісних стосунків

5.1.Здобувачі освіти мають право:

-на захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації забудь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

-отримання соціальних і психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування).

5.2.Здобувачі освіти мають бути ввічливими у спілкуванні з педагогами та працівниками закладу,батьками інших дітей, з іншими здобувачами освіти.

5.3.Здобувачі освіти закладу проявляють повагу до старших, піклуються про молодших. Учасники освітнього процесу звертаються один до одного шанобливо. Здобувачі освіти вітаються першими та поступаються дорогою дорослим, старші діти – молодшим, хлопчики – дівчаткам.

5.4.Здобувачі освіти мають право в коректній формі відстоювати свій погляд і свої переконання при обговоренні різних суперечливих і неоднозначних питань.

5.5.Категорично забороняється вживання лайливих виразів і непристойних жестів.

5.6.Будь-який психологічний тиск (залякування, знущання, цькування, висміювання та приниження), застосування фізичної сили у стосунках з іншими учасниками освітнього процесу є неприпустимими формами поведінки.

5.7.Здобувачі освіти зобов`язані:

повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогів, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали до стовірну інформацію від інших осіб.

Кiлькiсть переглядiв: 50