I. Загальні положенняСТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ Управлінська діяльність ґрунтується на дотриманні ряду принципів, якими керуються директор і його заступники при виконанні всіх управлінських функцій. 1. Система управління закладу освіти визначається законом та установчими документами. 2. Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: - засновник - Маневицька селищна рада. Уповноважений орган управління - Відділ освіти Маневицької селищної ради; - керівник закладу освіти — Парфенюк Аліна Василівна; - колегіальний орган управління закладу освіти – педагогічна рада; - колегіальний орган громадського самоврядування (рада ліцею); - інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти. Принцип управління - це основне положення, що випливає із закономірностей управлінської діяльності. Закономірності в управлінні закладом освіти - це стійкі взаємозв'язки, взаємозалежності між процесом управління і зовнішніми відносно нього суспільними системами й умовами; між компонентами процесу управління і компонентами педагогічного процесу; між компонентами процесу управління. До них належать: залежність ефективності внутрішкільного управління від урахування в діяльності ліцею особливостей зовнішнього середовища, яке на неї впливає; закономірність відповідності механізмів управління закладом освіти; залежність ефективності внутрішкільного управління від створення умов, необхідних для реалізації мети ліцею; закономірність взаємодії керуючої та керованої підсистем (за вирішальної ролі першої); залежність ефективності внутрішкільного управління від оптимального співвідношення управлінських впливів, самоорганізації і саморегулювання; залежність якості управління від надійності й достатності інформаційного забезпечення; закономірність цілісності всіх функцій управління в кожному з управлінських циклів. До основних принципів належать: - принцип прогностичності внутрішкільного управління; - єдності державних і внутрішкільних механізмів управління; - демократизації і гуманізації управління; - раціонального поєднання централізації і децентралізації; - єдності єдиноначальства і колегіальності; - гласності, відкритості управління; - об'єктивності та інформаційної достатності; - плановості, перспективності; - компетентності; - оптимізації - системності в управлінні. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ · органи колегіального управління школою (конференція, рада ліцею, педагогічна рада, нарада при директорі, його заступниках); · адміністрація ліцею (директор, його заступники); · органи громадського самоврядування (учнівське самоврядування, учителів (профком, методична рада), батьків (батьківський комітет). Конференція є вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею. УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ АДМІНІСТРАЦІЇ ЛІЦЕЮ Управління сучасним закладом освіти є складною системою з багатьма внутрішніми взаємозв'язками. Його ефективність багато в чому залежить від правильного розподілу обов'язків в адміністрації ліцею, до якої належать директор та заступники. ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ З метою демократизації управління, налагодження зворотного зв'язку, поточного коригування управлінських рішень у закладі освіти діють органи громадського самоврядування учнів (учнівський комітет (класу), учителів (профспілковий комітет, методична рада), батьків (піклувальна рада), класу (батьківський комітет), повноваження яких визначає статут закладу освіти. Вони є дієвим засобом формування громадської думки, сприяють діалогізації взаємин з адміністрацією. |